K moři 2012

Popis

Letos máme v plánu Chorvatsko. Přes Rakousko, Slovinsko tam a stejnými státy zase zpátky. Rozepíšu tu v několika bodech můj plán na těch pár dnů.

• Spaní - plánuju spaní po kempech, takže sebou spacák, karimatku a nějaké stany. Doufám, že stany nebudou potřeba, ale měli by jsme je mít. Já jsem se domluvil, že se podělíme o stan s Pavlem. Asi by bylo fajn, aby jste se taky nějak domluvili a nevezli si každý vlastní stan.
  • Jídlo - já plánuju vzít si jídlo sebou a někde cestou dokoupit zásoby. Večer můžeme zajít na nějaké pivko a hladovci i na večeři, ale přes den bych se nerad zdržoval očumováním v restauracích. Pavel sebou bude mít vařič, takže můžem vzít nějaké to rozpustné jídlo, čaj, kafe, hrnek, lžíce, nůž ...
  • Doklady - Chorvatsko není v schengenu, ani EU, nicméně by nás tam měli pustit jenom na občanku. Nicméně s pasem je to jistota. No a potom klasiku - řidičák, ručení, technická, pojištění ...
  • Dálniční známky - budeme potřebovat rakouskou a slovniskou dálniční známku. Dohromady by se měly vejít do 400Kč. Neměl by to být problém koupit na benzince cestou.
  • Prachy - myslím, že není třeba si nějak moc peněz měnit dopředu. Máme karty, můžeme si vybrat tam a nebo rovnou platit kartama. Počítal jsem si rozpočet a vyšlo mi to na cca 7500Kč (při cenách 340Kč na jídlo na den, 400Kč / noc a 39Kč za litr benzínu)

Plán trasy

Pátek 27. 7.

V pátek se sjedeme u naší ségry v Mladošovicích u Třeboně. Máme tam domluvený nocleh. Večer se sjedeme, pokecáme, možná dáme pivko a půjdeme spát. V sobotu by bylo fajn brzo vstát, abychom dovolenou neprospali. Když vyjedeme brzo, nebudu vás celý den popohánět :)

Sobota 28. 7.

Z Mladošovic k jezeru Millstätter See v Rakousku. Na kilometry to bude nejnáročnější den. Celkem asi 410km z toho 160km dálnice. Bude se to ale střídat okresky, dálnice, pauzy, neměli by jsme s tím mít žádný problém. Navíc to bude první den. Mrkněte na mapu, jednotlivé úseky jsou klikací a ukážou se tam nějaké popisky, sem tam i odkazy na obrázky nebo videa. Končit budeme v některém z kempů u jezera Millstätter See. Pokud pojedeme kratší trasu, měli bychom do kempu dorazit kolem sedmé.

Na mapě je na konci trasy kousek fialové trasy. To je prodloužená trasa, kdyby jsme měli hodně energie a času, tak si to tudy můžeme prodloužit, ale asi se to nepodaří. Tak aspoň koukněte na video

Neděle 29. 7.

V neděli to bude trochu klidnější, než v sobotu. V plánu je 350 km, z toho asi 100km dálnice. Ráno bude přesun ke do Slovinska a tam výjezd do sedla Vršič v Triglavskem národním parku. Odtud pojedem podél řeky Soča, kde by se nám moho podařit nějaké koupání, nebo alespoň přijemná pauza. Po průjezdu národním parkem najedeme u Nové Gorici na dálnici a pojedeme směr Rijeka. Kousek za ní si najdeme nějaký kemp. Koukni na mapu vlevo.

Vzhledem k tomu, že pondělí bude povalovací, mohli by jsme večer dát večeři a trochu ponocovat.

Pondělí 30. 7.

Pondělí bude povalovací. Možná bych jel na malou projížďku podél pobřeží, ale hlavně se bude válet.

Úterý 1. 8.

V úterý už nabereme směr k domovu. Bude to takový přesouvací den, abychom měli víc času další den a mohli se v klidu potulovat v okolí Mariazell. Čeká nás 320km a z toho 120km po dálnici. Slovinskem projedeme víceméně po dálnici. Chtěl jsem se ještě vrátit k Triglavu, ale to by jsme už nestíhali. Ale i na méně zajímavé cestě jsem našel nějaká zajímavá místa. V Rakousku nás taky čeká kus dálnice a nocleh snad v tomhle kempu.

Středa 2. 8

Hurá domů ... bude to asi 377 km a z toho 90 po dálnici. Pojedeme z kempu kousek po dálnici, pak směr Mariazell. Tentokrát bychom se tam mohli trošku porozhlédnout. No a potom už k domovu. Rád bych celý výlet zakončil v klidu, takže by se mi líbilo, kdybychom se hned nerozjeli pryč, ale ještě zůstali jednu noc u Pavla a aby jste si naplánovali odjezd až ve čtvrtek ráno. S Pavlem jsme to chtěli zakončit tady.

Detaily

Tady můžete nakouknout do mého plánování. Hned na první záložce jsou na začátku ceny a rychlosti. Pokud je budete měnit, budou se přepočítávat časy a ceny. Všichni můžou měnit vše, tak v tom moc nevrtejte, nebo se to rozsype.

Na dalších záložkách mám pak detaily jednotlivých dnů. Jsou tam mapy jednotlivých úseků, časy, kilometry, pauzy... Do toho už vůbec nevrtejte :) je to jen tak pro zajímavost, kdyby někoho zajímalo víc čísel, než jsem napsal v tom úvodu.